셈물교회도 울고가는 테레사수녀 행적

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셈물교회도 울고가는 테레사수녀 행적

gate 0 5,551 2007.09.16 10:55
기독교인들의 영업전략의 하나인 봉사의 실체를 보여주는 기만이 극치에 달한 사례로 보입니다.  과연 진실은 무엇일까요.
 
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왜 테레사는 성인이 될 수 없는가 
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In the good old/bad old days, the procedure for making a former human being into a saint was well understood.


좋은 시절이든 힘든 시절이든 과거에는 이전의 한 인간을 성인으로 만드는 과정은 쉽게 납득이 되어졌다.


 

There had to be an interval of at least seven years after the death before beatification - the first stage in the process - could even be proposed.
축복 -과정의 첫번째 단계-이 진행되기 전에 최소한 죽음 후 7년의 간격이 있어야 한다.
 
 (This was to insure against any gusts of popular enthusiasm for a local figure who might later prove to be a phoney.)
(이것은 대중적인 열광을 받고 있으나 나중에 사이비로 밝혀질 수도 있는 사람에 대해 확실하게 하기 위한 것이다.)
 
There had to be proof of two miracles, attributable to the intercession of the deceased.
죽은 자의 기도에 의해 이루어진 두 가지 기적의 증거가 있어야 한다.
 
And there had to be a hearing, at which the advocatus Diaboli, or Devil's Advocate, would be appointed by the Church to make the strongest possible case against the nominee.
그리고 지정자에 대하여 가장 강력한 가능한 사례를 만들기 위해 교회에 의하여 지명된 악마숭배자의 청문이 있어야 한다.
 
I am not a Roman Catholic and the saint-making procedures of the Vatican are really none of my business.
나는 로마 카톨릭교도가 아니고 버타칸의 성인만드는 과정은 내 일이 아니다.
 
 But it strikes me as odd that none of the above rules have been followed in the case of the newly-beatified woman who called herself "Mother" Teresa of Calcutta.
그러나 켈커타의 테레사수녀라고 불리는 이 새롭게 축복받은 여인의 경우는 위에서 말한 어떤 규칙도 따르지 않고 있다는 이상한 사실이 나를 당황하게 한다.
 
She was first put forward for beatification only four years after her death. Only one miracle has been required of her, and duly found to have been performed.
그녀가 죽은 지 4년만에 축복이 진행되었고 한가지의 기적만 요구되었고 예정되었던대로  진행되었다.
 
And, instead of appointing a Devil's Advocate, the Vatican invited me to be a witness for the Evil One, and expected me to do the job pro bono.
악마 옹호론자를 지정하는 대신 바티칸은 나를 사악한 존재의 증인으로 초청하고 bono를 지지하는 일을 하도록 기대했다.
 
Their reason for asking was that I made a documentary called Hell's Angel, and wrote a short book entitled The Missionary Position, in which I reviewed Mother Teresa's career as if she had been an ordinary person.
그들이 의뢰한 이유는 내가 Hell's Angel이라고 불리는 다큐멘터리를 만들었고 테레사수녀를 보통사람으로 묘사한 The Missionary Position라는 이름의 책을 썼기 때문이다.
 
I discovered that she had taken money from rich dictators like the Duvalier gang in Haiti, had been a friend of poverty rather than a friend of the poor, had never given any account of the huge sums of money donated to her, had railed against birth-control in the most overpopulated city on the planet and had been the spokeswoman for the most extreme dogmas of religious fundamentalism.
나는 그녀가 아이티의 뒤발리에와 같은 부유한 독재자의 돈은 받았고 가난한 자의 친구보다는 빈곤의 친구였으며 그녀에게 기부된 막대한 돈의 총액을 한번도 발표하지 않았고 지구상에서 가장 인구가 많은 도시에서 산아제한에 반대하였고 가장 극단적인 도그마를 가진 근본주의 종교의 대변인이라는 것을 발견했다.  
 
Actually, it's boasting to say that I "discovered" any of this. It was all there in plain sight for anyone to notice. But in the age of celebrity, nobody had troubled to ask if such a global reputation was truly earned or was simply the result of brilliant public relations.
사실 내가 발견한 이 부분에 대하여 자부심을 갖고 있다. 누구라도 알 수 있는 명백한 사실이 거기에 있었다. 그러나 유명인의 일대기에 대해 누구도 그러한 국제적인 명성이 진실에 의해 얻어진 것인지 아니면 단순히 기막힌 공공의 관계의 결과인지를 물으려 하지 않았다.
 
"Wait a minute," said a TV host in Washington a few nights ago, when I debated all this with Mr John Donahue of the Catholic Defence League. "She built hospitals." No, sir, you wait a minute.
며칠 전 CDL의 존 도나휴와 이 모든 문제에 대해 논쟁을 할 때  워싱턴의 TV 사회진행자가 “잠깐만요” 하고 말했다.  그녀는 병원을 세웠다” 
나는 말했다.   아니오 선생  당신이 기다리시요.
 
Mother Teresa was given, to our certain knowledge, many tens of millions of pounds. But she never built any hospitals. She claimed to have built almost 150 convents, for nuns joining her own order, in several countries. Was this where ordinary donors thought their money was going?
우리의 확실한 지식에 따르면 테레사수녀는 수백만 파운드의 돈을 기부받았습니다    그러나 그녀는 어떤 병원도 설립하지 않았습니다. 그녀는 그녀의 명령에 따르는 수녀를 위한 거의 150여개에 달하는 수도원을 몇 나라에 지었다고 주장했습니다. 이것이 일반적인 기부자가 생각하는 그들의 돈이 갈 곳 입니까? 
 
Furthermore, she received some of this money from the Duvaliers, and from Mr Charles Keating of the notorious Lincoln Savings and Loan of California, and both these sources had acquired the money by - how shall I put it? - borrowing money from the poor and failing to give it back.
더욱이 그녀는 이 돈의 일부를 뒤발리에와 캘리포니아의 악명높은 Lincoln Savings and Loan의 찰스 키에팅으로부터 받았습니다.  이 두 돈줄들은 상환불능에 빠지거나 가난한 자로부터 얻어진 것입니다. 
 
How could this possibly be true? Doesn't everyone know that she spent her time kissing the sores of lepers and healing the sick? Ah, but what everyone knows isn't always true. You were more likely to run into Mother Teresa being photographed with Nancy Reagan, or posing with Princess Diana, or in the first-class cabin of Air India (where she had a permanent reservation).
“어떻게 이러한 일들이 진실일 수 있습니까?  
모든 사람들이 그녀가 나병환자의 상처에 키스를 하고 상처를 치유하는데 시간을 보내고 있다고 알고 잇지 않나요?” 아! 모든 사람이 알고 있는 사실이 항상 진실은 아닙니다.당신은 낸시 레이건과 사진을 찍거나 다이에나 왕세자비와 포즈를 취하거나  평생예약을 한 인디아항공의 퍼스트 클래스를 가진 테레사수녀의 난관에 부딪히는 경향이 있는 것 같군요.
 
You could see her in Ireland, campaigning against a law which would permit civil divorce and remarriage (though she publicly defended Princess Diana's right to be divorced).
 당신은 아일랜드에서 재혼과 이혼을 허락하는 법을 반대하는 캠페인에서 그녀를 볼 수 있을 겁니다(왕세자비의 이혼할 권리는 공개적으로 옹호하였지만..)
 
You could encounter her on the podium in Stockholm, accepting yet another huge cheque and telling the Nobel audience that the greatest threat to world peace was... abortion. (Since she added that contraception was morally as bad as abortion, she essentially held the view that condoms and coils were a deadly threat to world peace. The Church does not insist on that degree of fundamentalism.)
 당신은 스톡홀름의 안내소에서 다른 수표를 받고 노벨 청중들을 향해 세계평화의 가장 큰 위협은 낙태라고 주장을 하는 그녀와 만날 수 있을 것이다.  그녀는 피임이 낙태만큼이나 나쁘다는 사실을 부가한 이래로 피임링과 콘돔이 세계평화를 위협한다는 관점을 기본적으로 유지하고 있다. 교회는 그 정도의 근본주의적인 주장을 하고 있지 않다)
 
And when she got sick, she would check herself into the Mayo Clinic or some other temple of American medicine. As one who has visited her primitive "hospice" for the dying in Calcutta, I should call that a wise decision. Nobody would go there except to check out, in one way or another.
그리고 그녀가 아플 때 Mayo 클리닉이나 다른 성당의 미국의료기관에서 진료를 하곤 한다.    캘커타에 있는 죽어가는 사람을 위한 조악한 호스피스를 방문해 본 사람으로서 이것은 현명한 결정이라고 할 수 있다. 누구도 첵 아웃을 제외하고 그곳에 가려 하지 않을 것이다.
 
"Give a man a reputation as an early riser," said Mark Twain "and that man can sleep till noon." Give a woman a reputation for holiness and compassion and apparently nothing she does can cause her to lose it.
남자에게 아침에 일찍 일어나는 사람이란 명성을 주어라. 그러면 그 남자는 오전까지 잘 수 있을 것이다. 라고 마크 투웬은 말했다.  여자에게 신성함과 연민의 명성을 주어라 그러면 그녀가 하는 어느것도  이것을 잃을 것이다. ==> 해석 불능 ^^
 
Of Albanian descent and a keen nationalist, she visited the country when it was still a brutal dictatorship and "the world's first atheist state" to pay tribute to its grim Stalinist leader.
알바니아의 후손으로 치열한 민족주의자인 그녀는 잔혹한 스탈린주의자 리더에게 경의를 표하기 위해 아직 폭력적인 독재국가이고 세계 최초의 무신론자 국가인 나라를 방문하였다.
 
She fawned upon her shrewd protector Indira Gandhi at a time when the Indian government was imposing forced sterilisations. Above all, she urged the poor to think of their sufferings as a gift from God.
그녀는 인도 정부가 불임을 강요할 때 통찰력있는  보호자인 인디라 간디의 비위를 맞추었다.
 
And she opposed the only thing that has ever been known to cure poverty - the empowerment of women in poor countries by giving them some say in their own reproduction.
그리고 그녀는 가난을 치유할 수 있는 유일한 대안 – 그들의 출산에 조언을 하여 가난한 국가의 여성들에게 힘을 부여- 에 반대하였다.
 
You could see her in Ireland, campaigning against a law which would permit civil divorce and remarriage (though she publicly defended Princess Diana's right to be divorced).
 당신은 아일랜드에서 재혼과 이혼을 허락하는 법을 반대하는 캠페인에서 그녀를 볼 수 있을 겁니다(왕세자비의 이혼할 권리는 공개적으로 옹호하였지만..)
 
You could encounter her on the podium in Stockholm, accepting yet another huge cheque and telling the Nobel audience that the greatest threat to world peace was... abortion. (Since she added that contraception was morally as bad as abortion, she essentially held the view that condoms and coils were a deadly threat to world peace. The Church does not insist on that degree of fundamentalism.)
 당신은 스톡홀름의 안내소에서 다른 수표를 받고 노벨 청중들을 향해 세계평화의 가장 큰 위협은 낙태라고 주장을 하는 그녀와 만날 수 있을 것이다.  그녀는 피임이 낙태만큼이나 나쁘다는 사실을 부가한 이래로 피임링과 콘돔이 세계평화를 위협한다는 관점을 기본적으로 유지하고 있다. 교회는 그 정도의 근본주의적인 주장을 하고 있지 않다)
 
And when she got sick, she would check herself into the Mayo Clinic or some other temple of American medicine. As one who has visited her primitive "hospice" for the dying in Calcutta, I should call that a wise decision. Nobody would go there except to check out, in one way or another.
그리고 그녀가 아플 때 Mayo 클리닉이나 다른 성당의 미국의료기관에서 진료를 하곤 한다.    캘커타에 있는 죽어가는 사람을 위한 조악한 호스피스를 방문해 본 사람으로서 이것은 현명한 결정이라고 할 수 있다. 누구도 첵 아웃을 제외하고 그곳에 가려 하지 않을 것이다.
 
"Give a man a reputation as an early riser," said Mark Twain "and that man can sleep till noon." Give a woman a reputation for holiness and compassion and apparently nothing she does can cause her to lose it.
남자에게 아침에 일찍 일어나는 사람이란 명성을 주어라. 그러면 그 남자는 오전까지 잘 수 있을 것이다. 라고 마크 투웬은 말했다.  여자에게 신성함과 연민의 명성을 주어라 그러면 그녀가 하는 어느것도  이것을 잃을 것이다. ==> 해석 불능 ^^
 
Of Albanian descent and a keen nationalist, she visited the country when it was still a brutal dictatorship and "the world's first atheist state" to pay tribute to its grim Stalinist leader.
알바니아의 후손으로 치열한 민족주의자인 그녀는 잔혹한 스탈린주의자 리더에게 경의를 표하기 위해 아직 폭력적인 독재국가이고 세계 최초의 무신론자 국가인 나라를 방문하였다.
 
She fawned upon her shrewd protector Indira Gandhi at a time when the Indian government was imposing forced sterilisations. Above all, she urged the poor to think of their sufferings as a gift from God.
그녀는 인도 정부가 불임을 강요할 때 통찰력있는  보호자인 인디라 간디의 비위를 맞추었다.거기에다 가난한 사람들에게 그들의 숙명적인 고통이 신의선물이라

주장했다.
 
And she opposed the only thing that has ever been known to cure poverty - the empowerment of women in poor countries by giving them some say in their own reproduction.
그리고 그녀는 가난을 치유할 수 있는 유일한 대안 – 그들의 출산에 조언을 하여 가난한 국가의 여성들에게 힘을 부여- 에 반대하였다.
 
Now, so they tell us, a woman in Bengal has recovered from a tumour after praying to Mother Teresa. I have received information from both the family and the physicians that says it was good medical treatment that did the job. Who knows?
지금 그들은 우리에게 말한다.  뱅갈의 여성이 테레사수녀에게 기도를 한 후 암으로부터 회복이 되었다. 나는 그들의 가족과 의사 양쪽으로부터 훌륭한 의학조치로 인하여 회복되었다는 정보를 받았다. 누가 알겠는가?
 
I must say that I don't believe in miracles but if they do exist there are deserving cases which don't, in spite of fervent prayers, ever benefit from them.
나는 기적을 믿지 않는다고 말해야 겠다.  그러나 만약 진짜기적이 존재한다면 열렬한 기도자임에도 불구하고 그들로부터 해택을 받지 못하는 충분한 케이스들이 존재한다.
 
When Mr Donahue was asked if he believed the statutory second miracle would occur, he said that he thought it would. I said that I thought so, too.
도나휴씨는 규정된 두번째 기적이 일어날것을 믿는지 질문을 받았을 때 그렇게 생각한다고 말했다. 나도 그렇다고 말했다.
 
But I have already seen a collective hallucination occur as regards Mother Teresa, though it was produced by the less supernatural methods of modern, uncritical mass media.
그러나  현대의 무비판적인 매스미디어의 덜 미신적인 방법에 의해 생산되었음에도 불구하고 테레사수녀에 대한 집단환각을 이미 보고 있다.
 
Christopher Hitchens is a columnist for Vanity Fair.
 
http://india.indymedia.org/en/2003/02/3378.shtml
의 내용을 번역하였습니다만 내용이 매끄럽지 못합니다.  정확한 의미파악을 위해 영어 원문을 번역을 같이 올립니다.
심하게 오류가 있는 부분은 지적 부탁드립니다.

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